czwartek, 21 marca 2013

"Rozgniata serce ciszy w drobny proch"


Dzisiaj będzie o Monstrum - zespole, który skradł moje serce wraz z pierwszą piosenką jaką usłyszałam na żywo w ich wykonaniu. Rzeszowski zespół, który powstał w 1994 roku, gra muzykę gitarową, okraszoną ciekawymi bębnami i mocnym, męskim wokalem. Zazwyczaj definiowani są jako zespół heavy metalowy. I chyba muszę się z tym zgodzić. Uwielbiam takie lekko oldskulowe granie :)
Byłam na kilku ich koncertach i za każdym razem zaskakują mnie entuzjazmem i olbrzymią mocą jaka płynie z ich muzyki. Polskie teksty to dla mnie olbrzymi plus - dowód na to, że w rodzimym języku też można przekazywać emocje.
Wprawdzie najbardziej podobali mi się w składzie, w jakim nagrali swoją trzecią płytę, ale obecnie też dają radę.
Choć jest to zespół niszowy, to w środowisku metalowców są stosunkowo znani. Mimo to pozostali "normalni" - nie gwiazdorzą, znajdują czas dla fanów. Oby więcej zespołów z takim podejściem do tego co robią było na polskiej scenie muzycznej. Ja za chłopaków z Monstrum trzymam kciuki :)
i koncertówka - wprawdzie bardziej słychać publiczność niż zespół, ale można uchwycić ten niepowtarzalny klimat :)

  
Ta jest jeszcze lepsza, ale wstawić mi się uparciuch nie chce ;p http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GJjFVTN26TY

1 komentarz:

  1. Oj, nie znam, ale to też nie moja bajka;) Dziękuję za udział w zabawie! Zapraszam jeszcze do Obserwowania bloga - to jedna z zasad zabawy i życzę powodzenia w losowaniu:)

    OdpowiedzUsuń