niedziela, 24 marca 2013

Northern Kings


Northern Kings to moje przypadkowe odkrycie muzyczne. Pojęcia nie mam dlaczego dopiero teraz na nich trafiłam. Każdego z czterech tworzących ten zespół wokalistów znam z innych projektów, natomiast nie wiedziałam, że w 2007 roku połączyli siły by nagrywać... covery. O ile zazwyczaj nie przepadam za tego typu twórczością, bo moim zdaniem prawdziwy artysta powinien tworzyć od podstaw, to w tym przypadku skłonna jestem zmienić zdanie. Dlaczego? Właściwie to powodów jest kilka. Kocham skandynawski metal symfoniczny, kocham Marco z Nightwish'a i kocham ryczących facetów w długich włosach.
Zespół w składzie:Marco Hietala (Nightwish, Tarot), Tony Kakko (Sonata Arctica), Jarkko Ahola (Teräsbetoni) i Juha-Pekka Leppäluoto (Charon) nagrał dwa albumy. Owszem, trafić można w ich dorobku na totalnie spaprane kawałki (np. "Kiss from a Rose"), ale ja osobiście znalazłam kilka piosenek, które mogłabym słuchać 24/7, pomimo, że nie przepadam za oryginałami. Jedną z takich perełek jest dla mnie "We Don't Need Another Hero".
No ok, ktoś może stwierdzić, że teledysk lekko kiczowaty, cover bliski oryginałowi, ale dla mnie ma to klimat :)

I numer który mnie rozłożył na łopatki:


Lubię oryginał, słyszałam kilka coverów, które były bardziej lub mniej udane, ale to w jaki sposób zabrali się do tego Królowie jest niesamowity - ciężko, mrocznie i obłędnie pod względem wokalnym.
Polecam :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz